Återbesök på allegimottagningen

Det var inte allt för roligt.

Om jag skulle följa läkarens ordination skulle hundarna och katterna åka ut. Omedelbart. Jag sa till henne att det inte var ett alternativ, att det var omöjligt. Att jag får så mycket av Asta och att hon hjälper mig med så mycket jag inte skulle orkat med om jag inte hade henne. Läkaren såg inte kanonglad ut, men hon förstod vad jag menade. Hon tryckte dock flera gånger på hur allvarligt det är med astma och att det faktiskt kan leda till döden... MEN vad säger man; bättre att ha fått hjärtat brustet än att aldrig någon gång älskat...? Det är ungefär så jag känner just nu.

Jaja! Vi får väl vänta och höra vad blodprovet säger... om jag verkligen är allergisk mot hund eller om det inte är så allvarligt.

/Akka, som gosar med lilla bastanta Asta i soffan...

Kommentarer
Postat av: Erika & Hiro

Ah, det där känner jag igen! Jag har ätit allergitabletter dagligen i 8-9 år för mina allergier och jag har lyckats blunda för min hundallergi :) När jag tar tabletterna kliar det ändå av Hiros saliv (tur att det bar är salivet), men det är det verkligen värt! Man står ut med mycket för deras skull :D

2008-11-10 @ 22:22:38
URL: http://bullenhiro.blogg.se/
Postat av: Agneta & co

Jag känner igen det där. Min läkare påstår oxå att jag inte ska ha husdjur. Vilket jag starkt protesterar mot. Jag vet att det låter hemskt, men jag har hellre mina hundar och dör lycklig i förtid, än lever till 110år och inte får ha hundar. Då skulle jag iof dö tidigare, pga brustet hjärta, precis som du sa.



Det finns så pass många bra mediciner som kan hålla en allergi i schack, men hur många mediciner finns det för brustna hjärtan?



KRAM på dig vännen!

2008-11-10 @ 22:23:55
URL: http://www.lufax.filosoferar.se
Postat av: Erika & Hiro

Ah, det där känner jag igen! Jag har ätit allergitabletter dagligen i 8-9 år för mina allergier och jag har lyckats blunda för min hundallergi :) När jag tar tabletterna kliar det ändå av Hiros saliv (tur att det bar är salivet), men det är det verkligen värt! Man står ut med mycket för deras skull :D

2008-11-10 @ 22:23:56
URL: http://bullenhiro.blogg.se/
Postat av: Lina & Svea

Jupp, allergi och astma gömmer sig även här i gardroben ;)



Men enda gången jag medicinerar är när jag är förkyld.. så sjuk som jag ansågs vara som liten(medicin varje dag)det behövs inte nu. Lite skit rensar eh.. lungorna ;)



Kram

2008-11-10 @ 22:42:20
URL: http://studsbull.wordpress.com
Postat av: Saga och matte Mia

Ja som Agneta skriver så finns det inga mediciner för brustna hjärtan,men för allergier finns 100 ;-)



Hoppas blodprovet vissar "Ingen pälsallergi"



KRAM och Bullefnatt till Asta från Saga

2008-11-12 @ 15:44:04
URL: http://minisaga.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0