Som en ko på grönbete

Just så känner jag nu!

Livet utan skolan är som om jag vore en ko som blivit utsläppt på vårens första grönbete!

Igår tog skolan slut. Proven är över! Det gick med väldigt blandade resultat, men vad gör det? Det är över nu! Igår var också första gången jag var ute under hela gymnasietiden. Det var otroligt efterlängtat och det kändes jättekonstigt att se en efter en av alla dessa IB-elever dyka upp och ansluta sig till gemenskapen. Det var högljutt, goda drinkar och skratt i mängder. Det var helt enkelt fruktansvärt trevligt!

Det enda jobbiga var väl att komma i säng vid 3:30 och sedan upp idag för möte på klubben ...men det ordnade sig gott och väl! Idag var första gången Asta var på klubben på månader! Trots att ögonen gick i kors var jag verkligen skyldig henne ett rejält träningspass. Allt gick jättebra! ...förutom att jag i min iver tränade lite, lite för länge, men det var så roligt!

Linförigheten gick som en dans! Jag förstår inte varför jag varit så negativ innan! Tidigare har Asta bara varit superuttråkad och inte följsam alls, så idag backade jag flera steg bakåt i träningen (för att nästan ta allt helt från början) och tack vare att hon var så på hugget var det en fröjd att se henne trava vid min sida.

Platsliggningen hoppas jag är bättre också. Idag körde jag inte ett långt, "tävlingslikt" pass utan enbart en "Ligg och stanna kvar"-övning. Den gick ut på att Asta låg på marken och jag gick runt och lekte med en leksak. Den kastade jag bredvid henne, bakom henne, etc. Det gick jättebra! Hon var kanonduktig! En gång behövde jag korrigera henne och lägga henne igen, men sedan fattade hon att hon skulle ligga kvar.

Förutom lydnad tränade vi lite agility. Även där var hon otroligt lyhörd. I år har Asta och jag tränat agility några gånger, men inte en gång har hon lyssnat. Hon har tagit det första hindret jag pekat på, men sedan inte tittat åt nästa. Idag var det en fantastisk förändring! Jag gjorde hoppkombinationer som aldrig förr och Asta hoppade och följde mina rörelser som om hon aldrig hade gjort annat!

Väl hemma blev det lite apportering. Inomhus idag. Det gick också bra fast Asta var allt väldigt hård i greppet... Vi använde dock inte vilt eller skinn utan använde enbart "dummies" så det gjorde inte så mycket. Svansen vifftade konstant och hon hade roligt! Jag tog några pinsamt dåliga kort, men vet att jag tidigare lovat några att visa då Asta leker retriever så jag visar två av korten ändå.

Hon kanske inte har lika bra grepp som en retriever, men bytet kommer i alla fall i förarens hand
;-D :
image19image18

Nu när skolan är slut vankas det träning och tävlingar på riktigt! Agility och lydnad! Nu ska här bli andra bullar! :-) Ikväll ska vi dock sitta uppkrupna i soffan, Asta och jag, och hejja på Charlotte Perelli i ESC 2008. Det ska bli kanonkul! :-D ("Fyra av fem toasts!")

Kommentarer
Postat av: Agneta & Lufax

Kommer du till Tånga nästa helg din pluggis? :o

2008-05-25 @ 13:15:29
URL: http://lufax.filosoferar.se
Postat av: Agneta & Lufax

Glömde å säga att Jisses va duktig du varit med träningen!!! Och visst är det kul då dom bestämmer sig för att gå som små underverk!

2008-05-25 @ 13:17:44
URL: http://lufax.filosoferar.se
Postat av: Agneta & Lufax

MEH!!! Va e de för jäkla sätt å inte hänga på till Tånga? Vadå Rådås? Va e dä? Går de å äta? *retas å är inte alls avis*

2008-05-26 @ 00:19:44
URL: http://lufax.filosoferar.se
Postat av: Agneta & Lufax

"trycka ner i handbagaget..." jo ja tackar... du har ingen aning om hur bred över baken en annan är, det hör jag ju. *fnissar åt tanken*

Hur som helst, hoppas du får en bra semester och gottar dig och får chans att ladda batterierna.

Kram
Agneta

2008-05-26 @ 22:58:11
URL: http://lufax.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0