"Vilken härlig dag!"

Så nynnar i alla fall jag just nu!

Igår var en otroligt varm, klibbig och jobbig dag, men lika mycket som den var det var det en härlig dag!

Asta startade i Hoppklass I, Hoppklass B I (ett extra lopp) och Agilityklass I. Tyvärr diskades hon i alla loppen, men oj vilken kanonhund jag har! Trots att värmen steg och energin dalade hängde hon med och gjorde sitt bästa. Hon visade alla att nog kan en minibulla på lite drygt 35cm i manke hoppa över 40cm både med fart och jämnfota!

Nog grämer jag mig lite över första loppet. Där ligger diskningen helt och hållet på mattes axlar. Under banvandringen gick jag fel för en sekund och när det sedan var skarpt läge kom jag ihåg att jag gått fel med påföljden att jag gick fel på ett tidigare ställe för att "minsann inte skulle gå samma fel under själva loppet!". Snopet! Därefter sprang Asta mycket bra, bara lite krångel i slalomen och nyfiket kikande på publik och funktionärer. Vi hade säkert blivit diskade annars med, men det är ju ändå tråkigt att det blev så. Kanske var det till och med så att allt gick så bra just för att jag slappnade av direkt efter diskningen? Vem vet?

Andra loppet var i agilityklassen. Där är jag fantastiskt glad över att hon inte slängde sig framstupa från högsta höjden på A-hindret! Det är en seger! Detta loppet diskades eftersom Asta valde att smita fram till A-hindret och demonstrativt lägga ena tassen på kontaktfältet. Därefter sprang hon ett kanonlopp i stekhettan, men jag struntade i slalomen.

Inför sista loppet hade jag motivationstränat slalomen. Levergodis! Jisses, vad det lönade sig! Hon gick slalomen felfritt, men fick ett hopp istället för levergodis som belöning. Sista loppet var bäst! Inte en rivning, inte en miss i slalomen! Problemet var värmen. Asta hade nästan slut på energi och travade flåsandes runt i den 35 gradiga värmen. På grund av orken försökte hon smita runt tre hopp, vilket då resulterade i tre vägran och ännu en diskning.

Jag är fantastiskt nöjd! Vilken pärla hon är och kan bli! Hon har inte tillräckligt med fart för att slå en Sheltie, men kan hon springa felfritt är jag nöjd! Farten kan hon få upp i svalare väder...

Tyvärr var det kamerastrul så det finns inga bilder, men hellre ett fantastiskt resultat än några bilder på misslyckanden, eller?

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Agneta & Lufax

"det tar fyra sekunder....."



Grattis till ett par diskade lopp... eller vad säger man? fniss Sambon sa precis: vilken tur du inte åkte hela vägen dit å kikade på ett par "sekunders lopp". Men heter det inte "underbart är kort"? Eller? flinar lite



Hoppas det går bättre på lydnaden på onsdag. håller tummarna för er

2008-06-09 @ 18:55:38
URL: http://lufax.filosoferar.se
Postat av: emma

Hej!

Vad roligt ni verkar ha iallafall! Vill oxå hålla på med agility!



Ps.Vi saknar dig på bulleforum ds.



/Emma

2008-06-09 @ 23:30:21
Postat av: Lina & Svea

Fasiken vad grymma ni är!!

Hejja hejja!!

2008-06-18 @ 01:45:06
URL: http://studsbull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0